Tekkeden Kaçan Delikanlı

teAslı nesli temiz, akıllı bir genç deniz yolculuğundan gelmiş.Orda bulunanlar o gencin erdemli akıllı ve idrak sahibi olduğunu görünce;eşyasını alıp kendi sinide iyi bir yere götürdüler.

Bir gün bulunduğu yerdeki abitlerin büyüğü o delikanlıya emir verdi:

“şu mescidin tozunu toprağını alıver” dedi

Delikanlı bu sözü işitir işitmez çıkıp gitti. Bir daha izini gören olmadı. Şeyhin Müritleri:

“Zavallı! Hizmet etmek, işine gelmiyor” diye düşündüler.

Ertesi gün şeyhin hizmetçilerinden biri onu yolda yakaladı: “Ah mağrur çocuk, dedi kötü bir fikre uydun, iyi etmedin. Erenler hizmetle makama ererler; bunu bilmiyor muydun?

Delikanlı, için için yanarak ağlamaya başladı: Fakat ey cana can katan, gönül aydınlatan dostum, dedi, orada ben ne toz gördüm ,ne toprak gördüm.O tertemiz yerde ancak ben kirliydim.İster istemez ayağımı çektim.Mescidin tozdan topraktan temizlenmiş olması daha iyiydi..”

Derviş için biricik yol, kendini hor hakir tutmaktan ibarettir. Yücelik mi istiyorsun, gönülsüz olmaya bak: O damın bundan başka merdiveni yoktur.

Seçkin bir akıllı gönülsüz olur; meyvelerle yüklü dal başını yere kor.

Bostan Ş.Şirazi

Bir Cevap Yazın

